Jocul cetății- Un brand exepțional pentru Alba Iulia!
După trecerea anului centenarului Marii Uniri din 2018, graficianul Ion Marius Baic adaptează harta de eveniment a acestuia creată de el pe o platformă căreia îi dă poveste și acțiune, reprezentând în conținut superba cetate „Alba Carolina” din Alba Iulia, contruită în secolul al XVIII-lea de către prințul Eugeniu de Savoia la ordinul regelui Carol al 6-lea al Austriei. Pe websiteul joculcetatii.ro, veți putea observa o capodoperă grafică cu valoare istorică, turistică și nu în ultimul rând, educațională, evidențiată în forma unui joc de societate, reflectând o poveste strâns legată de orașul natal al artistului. Povestea Jocului Cetății este fantastică, demnă de un roman sf, dar în același timp făcând ca jucătorii să parcurgă în timpul jocului obiectivele cetății, fapt pentru care turistul poate să descopere poziționarea acestora chiar înainte de a o vizita fizic.
Tipărit într-un număr limitat de exemplare respectiv 46 din care 40 au fost puse în vanzare de către autor la prețul de 300 de lei pe cutie, cumpărătorul având și plăcerea de a obține o dedicație din partea autorului pe spatele cutiei, acest joc capătă o valoare mare prin calitatea materialelor, desenul original evidențiat în stilul propriu al artistului, fidelitatea cu realitatea poziționării și realizării grafice ale obiectivelor cetății, dar mai ales prin faptul că descrie prin cartonașele principale de joc, anumite situații și personalități marcante pentru Alba Iulia. Din acest punct de vedere poate fi considerat un produs educațional, deoarece aduce la cunoștință jucătorilor detalii marcante din istoria orașului respectiv a cetății.
POVESTEA JOCULUI
Niște turiști ajung să viziteze Alba Iulia. Ajunși în Muzeul de Istorie al orașului situat în cetate, acești turiști curioși, coboară în subsolul muzeului unde au observat un grup statuar din piatră similar unui portal, în forma unui ouroboros sculptat cu elemente de vegetație pe suprafața lui. Acești turiști se apropie de grupul statuar iar în momentul în care unul dintre ei atinge o piatră de rubin de pe suprafața pietrei acestui portal, trupurile lor s-au pietrificat și acestea au coborât spre interiorul pământului sub forma unor holograme, căzând lângă un portal similar în mijlocul unei păduri, sub forma unor soldați, respectiv soldat roman, soldat dac, magician, barbar, gladiator și un rege. Povestea de bază, este ca acești soldați, vor trebui să se lupte pentru dobândirea unor comori aflate pe această hartă călătoriei în timp din timpul dacilor și a romanilor, iar soldatul care acumulează cele mai multe comori, are posibilitatea să-și revină la normal din forma de piatră din subsolul muzeului, supraviețuind. Pe parcursul jocului, spiritele aceștor turiști călătoresc prin toată cetatea acumulând puncte care-i avantajează pentru a reveni la forma inițială. pe parcursul rundei de joc, ei au câteva abilități care afectează sau avantajează ceilalți jucători, interesul fiind de a deține cele patru porți ale cetății care le dau avantaje considerabile în timpul rundei și de a folosi cartonașele capcană cu înțelepciune pentru a ieși învingători.
ALBA IULIA POATE AVEA UN BRAND TURISTIC UNIC
Precum reiese din titlu, nu a mai existat așa ceva în acest oraș, nici măcar în țară. Fiind un proiect personal realizat din fonduri proprii al graficianului Ion Marius Baic numărul exemplarelor de autor sunt într-o cantitate mică și limitată, tipografia cu care a lucrat artistul, a menționat faptul că nu vor realiza mai multe exemplare, deoarece a fost o experiență nouă pentru ei, fiind vorba de foarte multă manufactură și timp investit, ei nefiind specializați în realizarea de jocuri de acest gen și nu este rentabil pentru ei din punct de vedere material.
AUTORITĂȚILE LOCALE SE POT IMPLICA
Fiind vorba despre un joc de societate original care este despre Alba Iulia, incitant, educativ și competitiv, binențeles ca artistul este deschis pentru colaborarea cu primăria orașului și a consiliului local sau de ce nu a Consiliului Județean Alba, fiind un produs care poate fi dăruit ca și cadou special cu o valoare aparte delegaților, de protocol, oaspeților și de ce nu, turiștilor orașului nostru, dar mai presus de acest aspect de a fi implementat la nivel educațional în gradinițe sau în școli la clasa pregătitoare. Ține doar de implicarea și dorința lor de a implementa așa ceva pentru un oraș turistic și cultural.
Ediția I este ediție de autor și se va vinde de către grafician, cu dedicație personalizată pentru fiecare cumpărător în parte. Este o oportunitate unică de a deține așa ceva, artistul etichetând acest produs de excepție ca fiind „o capodoperă”. De ce capodoperă? Precum o să vedeți, jocul în sine este o operă de artă prin realizarea grafică, folosind o abordare unică de exprimare plastică, prin care-și definește propriul său stil în desen.
Jocul este compus și din două hărți care au legătură una cu cealaltă, modul de joc făcându-se simultan pe ambele de către jucători. Mai jos, o să va arăt cum arată aceste două hărți de joc. Precum vedeți ele sunt realizate într-o manieră clasică de desen de către Ion Baic, rezultatul final fiind de impact dându-i calitate artistică execuției grafice. Este un produs cultural și educativ dar mai ales competitiv pe care cei mici și nu numai îl vor îndrăgi foarte mult, deoarece înfățișează o retrospectivă a cetății din Alba Iulia pusă într-o poveste în care dumneavoastră sunteți actorul principal.
MODUL DE JOC
Modul de joc se desfășoară între 2,3 și 6 jucători cu 6 cartonașe principale de joc, frumos ilustrate cu situații și personalități marcante a orașului Alba Iulia ce au avut legătură directă sau indirectă cu cetatea Alba Carolina, 12 cartonașe capcană, 4 cartonașe speciale cu abilități și 6 soldați de culorile (verde, alb, roșu, albastru, galben și negru) precum și 6 pioni și un zar, fiind axat pe calcule matematice simple, respectiv adunarea și scăderea.